Közlemény!

Kedves blog olvasó!

Ezen a blogon előfordulhatnak helyesírási, illetve nyelvi hibák, mivel az anyanyelvem nem magyar. Igyekszem minél helyesebben és érthetőbben megfogalmazni a gondolataimat, hogy kellemes olvasási élményben részesüljön.

Köszönöm,
Mérges Mérleg

Miam-Miam!

"Yum-Yum!": különösen kellemes elégedettséget fejezett ki az étel ízében

Egyéb érdekességek

Tasakok

auchan (2) brokkoli (2) burgonya (4) carat (1) combino (1) desszert (2) dr willi knoll (1) ebéd (4) édesség (1) gyors (6) gyorsfagyasztott (3) hal (1) instant (4) kecske (1) knorr (3) konzerv (1) kotányi (2) leves (5) lidl (3) maggi (1) majonéz (1) palacsinta (1) pesto (2) pikok (1) puding (1) pulyka (2) püré (1) rízs (1) sós (2) sütés (1) tesco (7) tészta (2) torta (1) trisan (2) tyúk (1) vacsora (11) virsli (1) zöldség (9)

Kostolók véleménye

  • Mérges Mérleg: Sőt, a Subway-be biztosan nem megyek süti-t kérni, mert nem is tudják, hogy mit jelent az, hogy sü... (2008.03.05. 13:46) Just add pancake!
  • Mérges Mérleg: Ez most virusmarketing akart lenni? Mert nem látom, hogy jön ide egy süti, amikor palacsintárol va... (2008.03.05. 13:44) Just add pancake!
  • Pitypangos: inkább egyél egy ingyen sütit! Hármat tapsolsz és kész:) komolyan! Nézd meg: www.indavideo.hu/vide... (2008.03.01. 17:08) Just add pancake!
  • Utolsó 20
Creative Commons Licenc

2008.01.07. 23:12 Mérges Mérleg

Merre van a bacon?

Nem gondoltam volna hogy ehhez a recepthez 13 teljes perc kell hozzá! Azt hittem egyszerűbb dolgom lesz vele. Nem instant leves, de majnem az. De miért kell annyit foglalkozni vele? Végül is csak gombóc és semmi más van a tasakban... 

Amikor gondolok a kedvenc Knorr burgonyakrémlevesre, mindig kevésnek tűnik a leves. Abban bőőőő fél liter kell használni, hogy mini adagot kapjon az ember... és mondhatom az nem 2 tányér adag, mert én is kibírom enni egyedül is!
Ebben a daragaluskalevesben 3/4 liter kell: elsőnek kevésnek tűnt, aztán, jó soknak találtam. Előmelegítettem a kés csuklómat, ahogy olyan munkára készültem ami figyelmet igényel, akár a krémleves. A leves készítése tényleg egyszerű volt. Maga a leves egyszerű. Amikor már forró lett a víz, a tasak tartalmát öntöttem lassan és kezdtem keverni. Szokásból. Csak gombócokat estek be a vízbe. A végén valami por: száraz zöldség por lehetett. Így a zacskó már üres volt: de hol a leves? És a bacon? Kevertem egy picit, aztán fokoztam a "időnként megkeverve" műveletet azzal, hogy ott hagytam a fedett edény magában. Magammal vittem egy órát, hogy mégsem fusson túl az időben. Néha-néha rá néztem, kevertem egye. Ott hagytam.
10 perc elmúlt. Kikapcsoltam. Ismét ott hagytam. Figyeltem az órát.
Már is éreztem a barátságtalan összekötésünk. Ez egy vicc.

Két mély edénybe osztottam. Amennyire lehet osztani: 9 db gombóc volt, azaz feláldozni kell magam és a barátom tányérba kell tenni. Tele lett az edény, enyhe barnás színű. Benne lógott 4 árva kis lapos gombóc. A barátom nézete sem volt megbíztató. Gondolom, ő is kérdezett: ez a leves? Hol van a gombóc?

Hát, nem mondani sok tartalma van ennek a levesnek. Igaz, igaz, kicsit nagyobbak lettek a gombócok mint eredeti száraz állapotukkor. Vagy lehet hogy túl sok lett a lé? Pedig annyi került amennyit írtak!

Igen, sok a lé. Sok. Azért nem szeretek a sima levesek, mert nincs semmi bennük. Érzem, hogy inkább italként kell kezelni mint ételként. Ezt inni kell. De bírni semmikép nem fogom, mert tenger beteg leszek tőle. De mégis kell meg kóstolni. Nagy kanállal.
Mind minden ilyen leves evéskor, két viselkedésem van: vagy a szilárd rész hagyom utolsó lépésnek, vagy elsőnek eszem meg és ott marad a lé, mert ha már nincs semmi benne, semmi értelme megenni!
Hú, de jó sós ez a lé. És fura nyelvi érzés, kicsit ragadós? Nem, valószínű a zsír íz ami ráragadt a nyelvre. Gondolom ez benne a bacon... Pár lé kanalazás után, meguntam. Az íz még sem annyira rossz, de unalmas, mert hiába keverem a tál alja, csak pár vegetára hasonló darabok kerülnek a kanálba. Megettem egy gombócot. Hum, nem rossz. Hiába nincs bacon íze, sem hús íze, jó íze volt. Valószínű angol szalonna széléből készült pástétom keverékből lehet: egy kis zsír réteg amin maradt egy kis hús.

Daragaluska íz:
Leves íz:
Illat:
Nyelvi érzés:
Elkészítés:
Elkészítési idő:
Csomagolás:
   
Miam-miam:
Büszke vagyok magamra hogy végig ettem meg. A kevés gombóc osztás módszer bevált: négy kanál lé, egy kanál fél gombóc. Így kibírható. Szerencse éhes voltam, mert semmikép nem ettem volna meg a levet, csak a galuskákat!

Most látom, hogy a tasak hátán van egy "Vendégváró ötletek" szekció, és abban valami tippeket írnak le: hogyan turbózzuk a leves igazi nagyobb zöldségekkel, margarinnal és ízzel. Lehet, hogy mind azok a finomságok gyártás közben lemaradtak a tasakról? Szerintem, ha annyit kell foglalkozni vele, többet mint amennyi kell, akár egy igazit is lehet megfőzni! 


Miam-miam-om: (2/5)
Miam-miam-od?: (5/5)

Szólj hozzá!

Címkék: leves vacsora zöldség gyors sós knorr


A bejegyzés trackback címe:

https://miam-miam.blog.hu/api/trackback/id/tr96288920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása