Közlemény!

Kedves blog olvasó!

Ezen a blogon előfordulhatnak helyesírási, illetve nyelvi hibák, mivel az anyanyelvem nem magyar. Igyekszem minél helyesebben és érthetőbben megfogalmazni a gondolataimat, hogy kellemes olvasási élményben részesüljön.

Köszönöm,
Mérges Mérleg

Miam-Miam!

"Yum-Yum!": különösen kellemes elégedettséget fejezett ki az étel ízében

Egyéb érdekességek

Tasakok

auchan (2) brokkoli (2) burgonya (4) carat (1) combino (1) desszert (2) dr willi knoll (1) ebéd (4) édesség (1) gyors (6) gyorsfagyasztott (3) hal (1) instant (4) kecske (1) knorr (3) konzerv (1) kotányi (2) leves (5) lidl (3) maggi (1) majonéz (1) palacsinta (1) pesto (2) pikok (1) puding (1) pulyka (2) püré (1) rízs (1) sós (2) sütés (1) tesco (7) tészta (2) torta (1) trisan (2) tyúk (1) vacsora (11) virsli (1) zöldség (9)

Kostolók véleménye

  • Mérges Mérleg: Sőt, a Subway-be biztosan nem megyek süti-t kérni, mert nem is tudják, hogy mit jelent az, hogy sü... (2008.03.05. 13:46) Just add pancake!
  • Mérges Mérleg: Ez most virusmarketing akart lenni? Mert nem látom, hogy jön ide egy süti, amikor palacsintárol va... (2008.03.05. 13:44) Just add pancake!
  • Pitypangos: inkább egyél egy ingyen sütit! Hármat tapsolsz és kész:) komolyan! Nézd meg: www.indavideo.hu/vide... (2008.03.01. 17:08) Just add pancake!
  • Utolsó 20
Creative Commons Licenc

2008.09.09. 22:41 Mérges Mérleg

Granulátumos pesto

Ha jól emlékszem, már tavasz óta meg volt ez a csomag fűszer. Azértnem használtam, mert tartottam tőle. Mennyire lehet löttyös és könnyűegy olyan kis csomag. És a csomagoláson lévő képre nézve nem úgy tünt,hogy nagyon sok tésztára lehet használni. Gondoltam én.

A pesto nem a kedvenc szószom. Kevés adag, sűrű íz és nem fediegyenletesen az egész adag tésztát. Egy fél üveggel kell használni,hogy a tészta jó színes és szaftos legyen tőle. Drága mulatság így.Valószínű parasztosan használom és így megsértem az olasz finomcucina-t.

Ma, kompromisszumot vagyok hajlandó tenni. Megkóstolom a KotányiItalia Paradicsomos-bazsalikomos pesto fűszerkeveréket azzal, hogyegyrészt unom a heti hering konzerv adagot és másrészt vágyom egy kistésztára szósz nélkül.

A csomag 30g fűszerkeveréket tartalmaz ami 3-4 adagra is jó.Utólagosan, úgy hiszem a "3-4 adag" nem a szószra vonatkozik, hanem atészta adagra, így kár, hogy egy csomagban nincsenek kis csomagonkéntadagokra bontva a fűszer. A leírás szerint az egész csomaghoz 400gtészta kell, 50ml víz és 50ml víz a főtt tésztából, 3 kanál olaj ésopcionálisan 2-3 db paradicsom.

Ennyi tésztát nem fogok egy magam megenni ma este, így egy adag tésztaelég lesz. A tészta (Tesco Penne - teljes kiőrlésű durum száraztészta)csomag szerint, egy normál adag 75g. Nem voltam mindig rossz matekból,de fejből számolni sosem tudtam. Így inkább megettem 100g-ot, hogykönnyebb legyen kiszámolni.

Amíg fő a tészta, kiszámolom a negyed adagokat, vagyis csaklekerekítem a számokat könnyebb, egyértelműbb mértékekre. Így a negyedadagok mellett, harmad adag rendszert is alkalmazom. Szerencsémre vanegy digitális, viszonylagosan pontos konyhai mérlegem. Azonbanaggódom, hogy elég lesz-e a víz.

Amikor már megfőtt a tészta és pakoltam a kis kockára vágottparadicsomot, a kanál olajat és a kis vizet, rájövök, hogy valamitmégsem számoltam jól! Nem 400ml jut 400g tésztára, hanem 100ml. Azaz1dl. A tésztámra nem 1dl kell, hanem két és fél "feles"! Annyi vízből,milyen szósz lesz? Kiöntöm a vizet, szerencsére nem használtam felfűszert, és új vizet adok hozzá. Lemérem és hozzáadom a fűszert azegészhez. Ez a harmad adag sem kevés végülis.

Valamennyi ideig hagyom főni, de gyakran ránézek és keverem, háthaelfogy a víz és leég. Amikor kezdett összeállni a pesto leállítottam.Akkora nagy adag nem lett. Még kisebb adag lett volna, ha nem raktamvolna paradicsomot!

Amikor összekevertem a tésztával, megint rájöttem, hogy ez mégis csakpesto, mert nem fedi a tésztát rendesen. Az íze inkább fokhagymás mintparadicsomos. És inkább fokhagymás mint bazsalikomos. Milyen lehetakkor a másik Kotányi Fokhagymás-Chilis pesto fűszerkeverék íze?Nagyon fokhagymás lehet.
Az íze jó volt. Ízlésem szerint nem elég bazsalikomos. Igaz, hogy ateljes kiőrlésű tészta nem teljesen a megfelelő választás volt ehhez apestohoz, ahogy a tésztának is van különleges sajátos íze, ami nemillik ide.

Íz:
Illat:
Elkészítés:
Állaga:
Nyelvi érzés:
Elkészítési idő:
Csomagolás:
  
Miam-miam:
Egy dolog nagyon zavart: sok féle kemény mag volt a pestoban. Anyelvem nem mindig örült ennek. Elsősorban azt hittem padlizsán magok,nem értve hogyan kerültek ide. Aztán amikor elolvastam a csomagolást,megértettem, hogy esetleg ezek azok a magok, amik a paradicsomokbanvannak. Azok, amiket sokan ki is vesznek a paradicsomból. Ezeklennének a paradicsom granulátumok? Ha ezek lennének, akkor paradicsomhús nincs a pesto fűszerkeverékben. Íme a paradicsom íz hiány oka!Milyen lett volna, ha nem is tettem volna bele paradicsomot!
 

Miam-miam-om: (3/5)
Miam-miam-od?: (5/5)

Szólj hozzá!

Címkék: tesco vacsora zöldség gyors pesto kotányi


A bejegyzés trackback címe:

https://miam-miam.blog.hu/api/trackback/id/tr5656086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása